- Határozzuk meg, hogy melyek a hozzáadott értéket tartalmazó és nem tartalmazó tevékenységek a vevő szempontjából
- Azonosítsuk az összes, a termék vagy szolgáltatás előállítása szempontjából szükséges tevékenységek láncolatát, az értékáramot és azonosítsuk a veszteségeket.
- Tegyük folytonossá, megszakítások, eltérítések, megállások nélkülivé az értékáramot
- Csak azt állítsuk elő, amit a vevő igényel, húzó rendszer kialakítása
- Folyamatosan törekedjünk a tökéletességre, a veszteségek folyamatos felderítésén és eltávolításán keresztül.
A Lean filozófia összehangolja az egyes osztályok, területek fejlesztéseit.
Hagyományos szervezet:
- Az egyes osztályokat egymástól elkülönülten irányítják
- A teljesítményt az egyes területekre (osztályokra) lebontott célok (elvárások) vezetői cserék és átszervezések által fejlesztik.
A Lean szervezet:
- Vevő orientált szervezetben az egyes folyamatok a vevőknek (külső, belső) nyújtott érték termék, vagy szolgáltatás előállítására fókuszálnak.
- A teljesítmény fejlesztése a folyamatokban lévő veszteségek (felhasznált erőforrások és idő) csökkentésére és a folyamatok szinkronizálására fókuszál és arra, hogy az elért teljesítményeket a jövőben konzisztensen tudjuk biztosítani.
- A fejlesztések központjában a vevők és a szervezetben dolgozó munkatársak vannak.