Bejelentkezés Regisztráció

Bejelentkezés

  1. Határozzuk meg, hogy melyek a hozzáadott értéket tartalmazó és nem tartalmazó tevékenységek a vevő szempontjából
  2. Azonosítsuk az összes, a termék vagy szolgáltatás előállítása szempontjából szükséges tevékenységek láncolatát, az értékáramot és azonosítsuk a veszteségeket.
  3. Tegyük folytonossá, megszakítások, eltérítések, megállások nélkülivé az értékáramot
  4. Csak azt állítsuk elő, amit a vevő igényel, húzó rendszer kialakítása
  5. Folyamatosan törekedjünk a tökéletességre, a veszteségek folyamatos felderítésén és eltávolításán keresztül.

A Lean filozófia összehangolja az egyes osztályok, területek fejlesztéseit.

Hagyományos szervezet:

  • Az egyes osztályokat egymástól elkülönülten irányítják
  • A teljesítményt az egyes területekre (osztályokra) lebontott célok (elvárások) vezetői cserék és átszervezések által fejlesztik.

A Lean szervezet:

  • Vevő orientált szervezetben az egyes folyamatok a vevőknek (külső, belső) nyújtott érték termék, vagy szolgáltatás előállítására fókuszálnak.
  • A teljesítmény fejlesztése a folyamatokban lévő veszteségek (felhasznált erőforrások és idő) csökkentésére és a folyamatok szinkronizálására fókuszál és arra, hogy az elért teljesítményeket a jövőben konzisztensen tudjuk biztosítani.
  • A fejlesztések központjában a vevők és a szervezetben dolgozó munkatársak vannak.